kosarad
(üres)

Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http:// www.olajam.hu) és aldomain-jein történő jogviszonyokra terjed ki.

1. Céginformációk:

Név: Schwarczer Kft.
Székhely: 2119 Pécel, Pesti út 123-125.
Telefonszám: +36-28-787-909, +36-20-320-1514
e-mail: info@olajam.hu
Cégjegyzékszáma: 13-09-133146
Adószáma: 14983939-2-13
Bankszámlaszám: 11742331-20009489
Cégjegyzéket vezető hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, Telefonszáma: +36-1-332-0314
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-76244/2014.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely szolgáltatója: Tárhelypark Kft., Cím: 1119 Budapest, Mohai köz 4, Telefonszáma: +36 1 700 4140

2. Alapvető rendelkezések:

2.1 A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2 A jelen Szabályzat 2015. március 1.- től hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3 Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.

2.4 Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. Megvásárolható termékek köre

3.1. A megjelenített termékek a webáruházon keresztül online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. A termékek csomagolási költségét, a „vásárlási feltételek” menüpont alatt közöljük.

3.2. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. A weboldalon feltüntetett cikkszámok eltérhetnek a számlán feltüntetett cikkszámoktól, viszont a termékek azok, amit a vásárló a weboldalon megrendelt. A cikkszám változtatásának jogát fenntartjuk.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4. Regisztráció menete

4.1. A regisztrációs menüt minden oldal bal felső sarkában a „regisztráció” gombra kattintva lehet megnyitni.

4.2. A regisztráció során a megfelelő mezőket kitöltve az oldal alján található „Fiók létrehozása” gombbal rögzítheted regisztrációdat.

4.2.1 A * megjelölés az adatsorok megnevezésénél a kötelezően kitöltendő mezőt jelenti.

4.2.2 A „Jármű hozzáadása” gombbal lehetőséged nyílik gépjárműveid adatainak rögzítésére, így ha ajánlatot szeretnél kérni később nem szükséges minden alkalommal újra felvinni az adatait a minél pontosabb alkatrész árajánlat kéréséhez.

4.2.3 A „Feliratkozom a hírlevélre” négyzet kipipálásával feliratkozol aktuálisan küldött hírleveleinkre, amiben akcióinkról, új termékekről és személyre szabott akcióinkról tájékoztatunk. Természetesen később lehetőséged van a regisztráció után a profilodban erről a szolgáltatásról leiratkozni vagy esetleg, ha regisztrációnál nem iratkoztál fel, akkor itt megteheted.

4.3 A „Fiók létrehozása” gomb lenyomása után az oldal egy automatikus üzenetet küld az e-mail címedre, amivel a profilodat regisztráltad. Az e-mailben található linkre kattintva véglegesítheted profilodat.

4.4 Elfelejtett jelszó esetén a bejelentkezési felületen az „Elfelejtettem a jelszavam” szövegre kattintva a megjelenő oldalon az „Email cím” nevű szövegdobozba add meg a regisztrált e-mail címedet. Az „Elküldés” gomb lenyomása után az oldal elküldi a jelszavadat a regisztrált e-mail címedre.

4.5 Profilod törlését a regisztrált e-mail címedről kérheted írásban az info@olajam.hu címre küldve.

5. Rendelés menete

5.1. Az olajam.hu - n egy rövid regisztrációt követően tudsz rendelni. Regisztrálatlan felhasználók nem tudnak az oldalon vásárolni

5.2. A „webáruház” csempére kattintva válaszd ki az általad keresett termék kategóriáját (bal oldali oszlop). Ezt követően további pontosításra van lehetőséged a termékek felett elhelyezett termékkategóriától függően: Márka, Típus, Viszkozitás, Szabvány, Feszültség, Foglalat, Teljesítmény, Kapacitás, indítóáram vagy Polaritás résznél. A keresett árkategória szűkítésére is van lehetőség a webshop bal oldalán a „Kapcsolat” menüpont alatt elhelyezett „Árkategória” csúszkákkal.

(Megjegyzés: Amennyiben konkrét terméket keresel, vagy csak egyszerűbbnek találod, minden lap bal felső sarkában található keresőt is használhatod!)

5.3. Az általad kiválasztott termék nevére kattintva további információkat olvashatsz az adott termékről. Az áru megrendeléséhez kattints a hozzá tartozó bevásárlókosár ikonra ezzel egy darab kerül be a kosaradba a kiválasztott termékből. A termékoldalon darabszám megadására is van lehetőséged. A darabszám megadása után a bevásárló kosárra kattintva a kívánt mennyiség kerül be az adott termékből a kosaradba.

5.3.1. Azoknál a termékeknél, ahol a bevásárlókosár ikon helyett egy „I” található azoknak a termékeknek a rendelhetőségéről a kapcsolati oldal felületen feltüntetet elérhetőségek valamelyikén kell érdeklődni.

5.4. Ha befejezted a vásárlást és betettél mindent a kosaradba, amit meg szeretnél rendelni, akkor minden oldal bal felső sarkában a kosár ikonra kattintva megnyithatod kosarad tartalmát.

5.4.1. Ezen a felületen lehetőséged van a termékeknél a rendelni kívánt darabszám módosítására. A darabszám módosítása után a zöld pipára kattintva.

5.4.2 Lehetőség van a tévesen a kosárba tett elemek törlésére a piros kuka ikonra kattintva.

5.4.3 A „Tovább” gombra kattintva, ha már be vagy jelentkezve a „Személyes adatok” felület jelenik meg. Ha nem vagy bejelentkezve, akkor egy bejelentkezési felület, ahol az e-mail címed és a jelszavad beírása után továbbléphetsz a „Személyes adatok” oldalra.

5.5. A „Személyes adatok” felületen ellenőrizd a regisztráció során megadott:

  • Személyes adatokat
  • Szállítási adatokat
  • Számlázási adatokat (Cégek esetén)

Ha a szállítási és a számlázási cím eltér, akkor az erre szolgáló négyzetben lévő pipa kiszedésével lehetőséged adódik a számlázási címtől eltérő szállítási címet is megadni.

5.5.1 Miután elolvastad és elfogadtad az Általános Szerződési Feltételeket pipáld ki az ”Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” és az „Elfogadom, hogy jelen megrendelésem fizetési kötelezettséggel jár” szövegek melletti négyzeteket és kattints a „Tovább” gombra.

5.6. A „Szállítás és fizetés” oldalon lehet kiválasztani a szállítás és a fizetés módját.

5.6.1. Személyes átvétel esetén lehetőség van az árut átvenni (nincs szállítási költség):

  • Budapesti (XVI. kerület) szaküzlet: 1162 Budapest, Szlovák út 134.

Az átvételi pontok nyitva tartásáról és elérhetőségeiről a „Kapcsolat” oldalon tájékozódhatsz.

5.6.2. MPL futárszolgálattal történő kiszállítás díja Magyarországon: 1590 Ft. A meghiúsult kiszállításból eredő károkat, amennyiben ez a vevő hibájából történik, annak mindennemű költségeit a vevő köteles megtéríteni. Külföldre nincs kiszállítás.

5.6.3. A Készpénzben személyes átvételkor fizetési opció választására csak személyes átvételnél van lehetőség.

5.6.4. Utánvéttel való fizetési opció választására az „MPL futárszolgálat” szállítási mód kiválasztásakor van lehetőség. Az előre pontosított végösszeget a MPL futárának kézpénzben kell kifizetni, az áru átvételekor. A számlát az áruról és a szállítási költségről a futár adja át a vevőnek az áruval együtt.

5.6.5. Banki utalással az „MPL futárszolgálat” szállítási mód kiválasztásakor van lehetőség. Kérjük, hogy az átutalásnál tüntesd fel megrendelési számodat a megjegyzés rovatban! (A rendelés számát e- mailben kapod meg). Amennyiben a számlánkon megjelenik az átutalt összeg, e- mail küldéssel nyugtázzuk, és küldjük a megrendelését. (ez más bankok esetében 1-2 nappal meghosszabbítja a postázást). Az utalt összeg mindig a megrendelés végösszege, amely tartalmazza a szállítási költséget is. Bankszámlaszámunk: 11742331-20009489

5.6.6. A számodra megfelelő szállítási és fizetési módok után kattints a „Tovább” gombra

5.7. A Megrendelés felületen ellenőrizheted a teljes rendelésed adatait. A termékeket, azok árait és darabszámait. Személyes-, szállítási- és fizetési adataidat. Ha mindent rendben találtál a „Megrendelés elküldése” gombbal véglegesítheted rendelésedet.

5.8. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

5.9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.10. Felhasználó e- mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 5 munkanapon belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e- mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

6.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Elállási jog:

6.5. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.6. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.7. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

6.8. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

6.9. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6.10. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

6.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

6.12. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

6.13. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(ek)et.

6.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.15. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

6.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.17. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt letölthető adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

6.18. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

6.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU számú irányelve itt érhető el.

6.21. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

6.22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7. Jótállás, szavatosság

7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.

7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.

7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.

7.4. A jótállási, ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás, ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.

7.5. A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási, ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.

7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Termékszavatosság:

7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.8. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.9. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.10. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi meghatározott időn belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.11. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

7.12. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás:

7.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama a termék gyártója által meghatározott időtartam. A jótállási határidő a fogyasztási cikkfogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

7.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék- és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8. Vegyes Rendelkezések

8.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

8.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9. Panaszkezelés rendje

9.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e- mail címen, vagy levél útján is közölheti.

9.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

9.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

9.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E- mail: nfh@nfh.hu

9. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
http://olajam.hu/adatvedelmi-nyilatkozat

Pécel, 2015. október 08.